Sunday, June 26, 2005

Jay Si Pee


Pernah nampak kereta ni? Ni la kereta kesayangan aku. Juga kesayangan bini aku. Banyak kenangan manis dengan keter sport ni. Tak ketinggalan jugak yg buruk. L Takpe, yang keruh tu, dijadikan panduan n dbuang jauh2.

Aku tak tau keter ni tahun berapa exactly. Rasanya dalam tahun 1990 kut. So, dah umur le keter ni, Pernah tukar bumbung sbb bumbung yang asal dah berkarat n reput2. Means, keter tu dah jadi kereta potong…mcm aiskrim potong lak. Dahla tak register ngan JPJ masa nak potong tu, so skrng ni kalu nak jual, susah skit la. Kawan aku gtau, bila nak tukar nama nanti, susah skit sbb JPJ akan test body. Dah sah keter aku sangkut nyer sbb potong tak report. Hmmmm…guana tu? Pakai sampai kiok la jwbnya. Tapi kalu nak idup, pepandaila panjang tangan kut bawah meja. Bukan nak kata JPJ officer tu smer makan suap, tapi that’s the fact. Kalu tak, kenapa banyak sangat lori2 yang berasap hitam kat jalan2 tu? Padahal, bukan ke lori tu kena test sokmo? Gumana tu…. Aku bukan kata aku ni nak suap orang, tak terniat langsung. Cuma kekadang, rasa macam dah ramai sangat org yang jenis lapo gini. Aiiii…dunia duniaaa

Back to the ori story mory biskut meri, ap alagi aku nak gtau ekkk? Er… keter ni best. Banyak kali aku lepas tension ngan keter ni. Bawak laju2, cilok sana cilok sini, spin tyr kat traffic lite dan mcm2 lagi. Yang lain aku tak rasa bersalah sgt except kalu aku potong maut depan orang. Ala, yang gtu2 tu. Kalu ada keter depan kita kat lane kanan sekali, tapi bawak slow. Lane tgh plak ada keter tapi depan skit. So tpaksa potong kut kiri n masuk lane kanan balik. Bumper depan blah kiri maybe sntuh keter lane tgh, bumper blkg blh kiri maybe sntuh keter kita potong tu. Bahaya tu, bleh buat orang marah. Bukan aku nak buat sangat, Cuma time terpaksa je. Termasuk juga time geram ngan keter depan tu. Ye lah, dah bagi signal, beam n hon pun, taknak ganjak gak. Kalu nak slow, pakai lane tgh la. Kalu tak perasan pun, org dah bagi beam pun, buat bodoh je… geram sungguh!

Accident ngan keter ni? Hmmm..jap nak ingat, No 1 time depan Uniten, susur kelaur ke serdang. Time tu lepas ujan, jln licin, aku susur keluar flyover tu dgn 80kmj. Tetiba plak ada moto kat tgh2 jalan tu, apo laie, pakcik elak la…tetiba ada pulak sbijik laei kat lane sblah, ken aelak lagi tapi kali ni aku trpaksa turn it more, kalu tak memang kena mamat motor yg bawak around 40kmj tu. Apa lagi, dah oversteer la. 3 kali aku terpusing2. skali CCW and 2 kali CM sblum langgar divider. Pecah lampu depan. Time tu, student lagi, mana nak korek duit. Beli barang n pasang sndiri la. Tgh malam beb…ktung ktang ktung ktang… sampai siap.

Ada lagi, yang aku langgar lori time kluar tol sg besi. Yang aku langgar bas depan IOI mall puchong, tak smpat brek sbb tyar botak n keter aku full loaded. Yang lain2 pn byk lagi. Banyak juga yang aku terlepas dari eksident. Phuh..bnyk kenangan ngan keter ni.

Tapi yang sedey nyer, aku terpaksa menghadapi tekanan hidup skjap baru ni bila JCP putus timing belt time aku tgh bawak 120kmj. Nasib baik tak tergolek n waktu tu siang. Kalu la happen time tgh malam kat tgh hutan…panic wooo… dah putuh timing belt tu, kena la tunda n bekki la apa yg patut. Baraila dekat2 900. Price 4 d luck, I guess.
Aku rasa bertuah ngan keter ni. Make me proud n feel good most of d time in it. Viva JCP!

7 comments:

Anonymous said...

allo bro... dh lama lu punye blog tak updet, tu pasal gua ponn lama tak masukk dah sini. atok ponn sama laa... lps kawin sumerr senyapp! hehe...weh, dgr kabar lu dh balik kampung jadik tauke besar skang? fullawei... dasyat brader dasyat...

talking about jay si pee. memang byk kenangan tu keter tuu. gua pon penah sebat pi dating ngan awek gua (now my wife) kat uia. aku rasa bebudak umah kita yg lain ponn ada. hehe... anyway, jaga la keter lu tu elok2. jagalah dia bak menate minyak yg penuhh! minyak ponn tengah naik soooo memang menate btul laa! hahaha

abi said...

aku tak penah guna oooo utk g dating. lu ja beb. hehe...

anyway mmg bnyk ooo... kenangan pahit manis ngan keta ni. hehe...

Hero said...

hehhehe..aku tau sgalanya.. JCP bagitau kat aku sapa yang pakai dia n apa yg dibuat dlmnya...

dulu ada doloh g dating..jauh tu.. mana tu..rompin rasanya...

Hero said...

ada...mung ada g dating ... rompin tu.. ngn sapa ekk?

Wan Mohd Fahimi said...

hekeleh doloh kaver siot. blah laa wehh... gua ada pasang cctv tu kt lampu disco jcp tuu. lu jgn taktau.

Anonymous said...

This is very interesting site...
»

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.